Polityka Prywatności
Informacje wstępne
Szanując prawo do prywatności osób, które powierzyły Premium Brands Spirits sp. z o.o. z siedzibą w Redzie (dalej „Spółka”) swoje dane osobowe, pragniemy zadeklarować, iż pozyskane dane przetwarzamy zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach zapewaniających ich bezpieczeństwo. Chcąc zapewnić transparentność realizowanych przez siebie procesów przetwarzania, przedstawiamy obowiązujące w Spółce zasady ochrony danych osobowych, ustanowione na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”)
Administrator danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest Premium Brands Spirits sp. z o.o. z siedzibą w Redzie (ul. Wejherowska 67, 84 – 240 Reda, pow. wejherowski, woj. pomorskie), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, Wydział VIII Gospodarczy KRS, pod numerem 0001005398, NIP: 5871701501, REGON: 222026430, nr BDO: 000514145, kapitał zakładowy: 15.000 zł.
Spółka przywiązuje znaczną uwagę do ochrony danych osobowych dlatego też administrator zachęca do kontaktu w związku z jakimikolwiek wątpliwościami dot. przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na adres rejestrowy Spółki wskazany powyżej bądź na adres biura w Warszawie (00 – 728), przy ul. Dziekońskiego 3.
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
Spółka jest dystrybutorem głównie napojów alkoholowych. Realizując swoje funkcje biznesowe przetwarzamy dane osobowe w następujących celach:
Cel przetwarzania |
Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych |
Prawnie uzasadniony cel, jeśli występuje |
Zawarcie i wykonanie umowy z kontrahentem |
art. 6 ust. 1 lit. b) oraz lit. f) RODO Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania – do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających (w przypadku umowy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa – 2 lata). |
Administrator, w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji, kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/ współpracownikami kontrahentów. Nadto, administrator danych może uzyskiwać od kontrahenta podstawowe dane jego pracownika/współpracownika (imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia lub współpracy, nr telefonu, adres e-mail oraz w określnych sytuacjach nr dokumentu ze zdjęciem) w związku z realizacją umowy, od podmiotu, u którego ta osoba jest zatrudniona lub z którym współpracuje. |
Zawarcie i wykonanie umowy z kontrahentem będącym osobą fizyczną |
art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Dane przekazywane są przez osobą zainteresowaną zawarciem umowy; dane przetwarzane są w tym wypadku na podstawie jej zgody. Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania – do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających. |
|
Rozpatrywanie skarg i reklamacji |
art. 6 ust. 1 lit. b) oraz lit. f) RODO Przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozwiązaniu reklamacji. |
Administrator w związku z rozpatrywaniem reklamacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/ współpracownikami kontrahentów. |
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi |
art. 6 ust. 1 lit. lit. f) RODO Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń. |
Administrator w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami w uzasadnionym celu może przetwarzać dane kontrahentów, pracowników/ współpracowników kontrahentów. |
Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych |
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas, kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń. |
– |
Prowadzenie statystyk i analiz |
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO Do czasu spełnienia innego, wskazanego w niniejszej tabeli, celu przetwarzania. Nie przechowujemy danych osobowych wyłączne dla celów statystycznych i analitycznych. |
Prowadzenie statystyk i analiz działań pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności przez administratora. |
Prowadzenie działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej |
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO Do czasu wniesienia sprzeciwu, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach. |
Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność. |
Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej |
art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę prawo telekomunikacyjne i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód. Do czasu lub wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcecie pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach, a po jej odwołaniu – na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Spółce i związanych z nimi roszczeniami (do 6 lat od odwołania zgody). |
Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów. |
Kontrola dostępu, w tym monitoring na terenie administratora danych w celach podniesienia bezpieczeństwa pracowników i ochrony mienia oraz zachowania tajemnicy informacji |
art. 6 ust. 1 lit. c) i f) RODO Do czasu wniesienia sprzeciwu, nie dłużej niż rok. Nagrania obrazu przetwarzane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu, wówczas do czasu prawomocnego zakończenia postępowania lub do czasu wniesienia sprzeciwu. |
Prowadzenie kontroli dostępu dla osób przebywający na terenie administratora jest jego uzasadnionym celem, a w przypadku pracowników wynika z przepisu prawa (art. 222 KP). Administrator danych może uzyskiwać podstawowe dane pracownika/ współpracownika (imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia lub współpracy, nr telefonu oraz w określnych sytuacjach nr dokumentu ze zdjęciem) przed przybyciem osoby, której dane dotyczą od podmiotu, u którego ta osoba jest zatrudniona lub z którym współpracuje. |
Prowadzenie rekrutacji |
art. 6 ust. 1 lit. a), lit. b), lit. c) i lit. f) RODO Do 3 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażonej zgody na dalsze procesy rekrutacyjne nie dłużej niż 2 lata. |
Administrator bez dodatkowej zgody osoby, której dane dotyczą może przechowywać dane kandydatów do pracy, którzy nie zostali jeszcze zatrudnieni, do 3 miesięcy po zakończeniu procesu rekrutacji jako uzasadniony cel administratora z uwagi, iż zatrudniony pracownik/współpracownik może nie sprawdzić się na stanowisku pracy lub może zrezygnować. |
Zarządzanie zasobami ludzkimi – pracownikami i współpracownikami |
art. 6 ust. 1 lit. a), lit. b), lit. c) i lit. f) RODO art. 9 ust. 2 lit. b) RODO Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach przez lat 10. 10-letni okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, będzie stosowany dla wszystkich pracowników zatrudnionych po 1.01.2019 r. W przypadku pracowników zatrudnionych w okresie po dniu 31.12.1998 r., a przed dniem 1.01.2019 r., dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez okres 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, chyba że pracodawca złoży oświadczenie o zamiarze przekazania za wszystkich zatrudnionych w tym okresie pracowników i zleceniobiorców raportów informacyjnych, a także raporty te faktycznie złoży. Jeśli okres przechowywania wybranych dokumentów będzie krótszy administrator będzie przestrzegał tego krótszego terminu. W przypadku umów cywilnoprawnych umowy te będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń. |
Wizerunek administrator wykorzystuje jedynie na podstawie zgody pracownika/ współpracownika. |
Prowadzenie formularza kontaktowego na stronie www |
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO Do czasu wniesienia sprzeciwu, nie dłużej niż 2 lata. |
Udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i zapytania kierowane z wykorzystaniem formularza kontaktowego lub w innej formie, w tym przechowywanie newralgicznych wniosków i udzielonych odpowiedzi celem zachowania zasady rozliczalności |
Dostosowanie treści stron internetowych do potrzeb użytkowników, optymalizacja korzystania z serwisów internetowych |
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO Dane osobowe będą przetwarzane przez okresy wskazane w Informacjach o stosowaniu plików „cookies” lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych. Wyrażenie sprzeciwu może nastąpić jedynie poprzez zmianę ustawień przeglądarki użytkownika końcowego, która uniemożliwi gromadzenie informacji z wykorzystaniem plików cookies. |
Prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest obsługa stron internetowych, wizyty użytkownika strony oraz analiza aktywności na stronach internetowych, a także optymalizacja korzystania z serwisów internetowych |
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze, niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych, a więc przez 5 lat od czasu zakończenia roku, w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy.
Dane osobowe pozyskujemy z następujących źródeł:
- publicznie dostępnych rejestrów,
- bezpośrednio od osoby zainteresowanej, która wskazuje swoje dane osobowe,od przełożonych, kontrahentów, pracowników, współpracowników.
Odbiorcy danych
W związku z prowadzoną działalnością, Spółka może ujawniać dane osobowe następującym podmiotom:
- organom państwowym i samorządowym, sądom powszechnym lub administracyjnym, innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
- podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności: dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych, podmiotom transportowym i świadczącym usługi pocztowe i kurierskie, podmiotom audytującym naszą działalność, podmiotom należącym do naszej grupy kapitałowej, podmiotom współpracującym ze Spółką w ramach kampanii marketingowych, a także świadczącym usługi doradcze, windykacyjne, prawne i ubezpieczeniowe, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy ze Spółką, udzielonego upoważnienia i wyłącznie zgodnie z poleceniami Spółki;
- bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
- producentom/importerom towarów, których Spółka jest dystrybutorem, lub innym podmiotom, od których towary zostały przez Spółkę nabyte.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Spółkę, przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- usunięcia swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- przenoszenia swoich danych osobowych.
Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą, dostępne są w art. 12 – 23 RODO, którego tekst można znaleźć pod adresem:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
Nadto, osobie, której dane są przetwarzane przez Spółkę, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl
Czy musisz podawać swoje dane osobowe?
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia prowadzonej działalności oraz wywiązania się przez Spółkę z wymogów prawa. W pozostałym zakresie (w szczególności w celu przetwarzania przez Spółkę danych w celach marketingowych czy promocyjnych), podanie danych jest dobrowolne.
Przekazywanie danych do państw trzecich
W określonych wyjątkowych sytuacjach dane mogą zostać przekazane do państw trzecich. Przekazanie danych osobowych zawsze odbywa się na podstawie przepisów prawa, w tym na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony tego Państwa trzeciego lub z zastosowaniem odpowiednich zabezpieczeń, o których mowa w art. 46 RODO lub w szczególnych sytuacjach, o których mowa w art. 49 RODO.
Co do zasady, dane osobowe nie są przez nas przekazywane poza obszar Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na naszych pracowników lub współpracowników, kontrahentów oraz pracowników/współpracowników kontrahentów.